Thursday 5 January 2023

΄Ελληνες Vegan Ιατροί μιλούν για την φυτοφαγία

Υπάρχει παγκοσμίως, ευτυχώς, ένας σεβαστός, αυξάνων αριθμός Ιατρών που υποστηρίζουν την vegan διατροφή και των οποίων τις έρευνες και τα επιχειρήματα πρέπει να γνωστοποιήσουμε!
Στο ακόλουθο βίντεο δύο Έλληνες Vegan Ιατροί, ο Γιώργος Μηνούδης, Σύμβουλος Ορθομοριακής Διατροφικής Ιατρικής και ο Γιώργος Χαριτάκης, Καρδιολόγος - Ομοιοπαθητικός, μιλούν για τα πλεονεκτήματα της Vegan διατροφής σε παλαιότερη (Φεβρουάριος 2015) εκπομπή της ΝΕΡΙΤ "Στα άκρα" με τη Βίκυ Φλέσσα. Εάν θέλεις, κάνε "κλικ" στην ακόλουθη εικόνα και δες την εκπομπή στο youtube: 


Ο Γιώργος Χαριτάκης, Καρδιολόγος - Ομοιοπαθητικός, ήδη από την δεκαετία του 1980 είναι αγωνιστής εναντίον των πειραμάτων σε ζώα, υποστηρικτής της φυτοφαγίας και μέλος της Επιτροπής Ιατρών για Υπεύθυνη Ιατρική (Physicians Committee for Responsible Medicine - P.C.R.M.), τo 2004 δημοσίευσε το βιβλίο "Πειράματα στα Ζώα; Όχι, ευχαριστώ" και μέχρι σήμερα, μαζί με την γυναίκα του Ρίτα Χαριτάκη - Κουαρταρόλη, συνεχίζει να αγωνίζεται για τα ζώα μέσα από το επάγγελμά του, μέσα από την Πολιτική, με ομιλίες και πολλά άλλα.
Την ίδια εποχή, την δεκαετία 1980 και 1990 ο Γιώργος Χαριτάκης ήταν, μαζί με την γυναίκα του Ρίτα, ιδρυτικά μέλη και συναγωνιστές για τα δικαιώματα των ζώων και της φύσης στην τότε δυναμικότατη οργάνωση Ελληνική Φυσιολατρική Αντικυνηγετική Πρωτοβουλία - Ε.Φ.Α.Π. με έδρα στην Αθήνα, με Πρόεδρο τον Κώστα Τσίπηρα, Αρχιτέκτονα Μηχανικό, ακούραστο αγωνιστή για την φύση και τα ζώα και με πολλά άλλα αξιόλογα μέλη, όπως η Ρόζα Μηνακούλη (αργότερα συνιδρύτρια της οργάνωσης για τα δικαιώματα των ζώων Πολίτες για τα Δικαιώματα της Φύσης και της Ζωής, ΠΟ.ΦΥ.ΖΩ., η οποία οργάνωση ήταν από τους πρωτοπόρους του vegan κινήματος στην Ελλάδα), ο Αλέξης Μηλαράκης, ο Γιώργος Τζουράς, η Έλενα Τάξερη, ο Κωνσταντίνος Χαροκόπος, η Κούλα Κρεμαστιώτη και πολλοί άλλοι αξιόλογοι αγωνιστές για τα ζώα και τη φύση. Είχα την τιμή να είμαι και εγώ, η γράφουσα, ενεργό μέλος της Ε.Φ.Α.Π. εκείνη την εποχή.
Και σε αυτό το σημείο θα ήθελα να προσθέσω τα εξής: Θα ήθελα να εκφράσω την ευγνωμοσύνη μου προς την τότε Ελληνική Φυσιολατρική Αντικυνηγετική Πρωτοβουλία - Ε.Φ.Α.Π.! Διότι μου έκανε την τιμή να είμαι και εγώ μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της για ένα διάστημα εκείνη την εποχή, όταν ήμουν ακόμη φοιτήτρια Γερμανικής Φιλολογίας στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών - ΕΚΠΑ.
Επίσης, ευγνωμονώ την θεία μου, αδελφή του πατέρα μου, Αικατερίνη Τσιριμώκου, Νευρολόγο Ψυχίατρο, με την οποία συνέζησα όλα τα φοιτητικά μου χρόνια στην Αθήνα στο διαμέρισμά της στα Εξάρχεια και η οποία πάντα με υποστήριζε σε όλες μου τις φιλοζωικές και οικολογικές δράσεις.
Εκείνη την εποχή οι λέξεις "Οικολογία", "Οικολόγος" και "Φυτοφάγος" ήταν καινούριες στο Ελληνικό λεξιλόγιο και ένα μεγάλο μέρος των συμπολιτών μας τις "υποδέχθηκε" με μεγάλη καχυποψία και αρνητισμό.